fbpx

BAZA WIEDZY

Anna Kasińska

Co wybrać? Hantle czy Kettlebell?

Oto pojedynek hantli i kettlebelli. Sprawdź, po który z tych przyrządów powinieneś akurat Ty sięgnąć by trenować efektywniej

Kettlebell

Kettlebell, czyli ten oldskulowy odważnik, który masz szansę znaleźć w piwnicy dziadka, triumfalnie podbił świat. Możesz oczywiście wykonywać z kettlebellem te same ćwiczenia, które jeszcze niedawno robiłaś z hantlami. Zrezygnujesz wówczas jednak z jego największej zalety, tj. przesuniętego środka ciężkości. Budowa kettla jest wręcz stworzona do wykonywania ćwiczeń, podczas których pracuje całe ciało, a nie tylko izolowane partie mięśni. Postaw właśnie na ten sprzęt jeżeli Ci zależy na wszechstronnej sprawności bardziej niż na wyrzeźbionej sylwetce. Kettle doskonale się do tego nadają – ogromna intensywność ćwiczeń z ich wykorzystaniem do treningu siłowego dodaje elementy kardio; poprawiają również koordynację ruchową i wzmacniają mięśnie stabilizujące.

Wybierz kettlebell, jeśli…

do treningu siłowego chcesz dodać elementy aerobowe,

  • chcesz w każdym ruchu zmuszać do pracy niemal całe ciało,
  • stawiasz przede wszystkim nie na smukłą sylwetkę, lecz formę fizyczną, dzięki której poprawisz wyniki w ulubionym sporcie,
  • nie lubisz treningowej nudy,
  • chcesz do minimum skrócić czas jednostki treningowej

Hantle

Hantle należą do sporej grupy treningowych urządzeń – tzw. wolnych ciężarów. Możesz wykonywać z nimi zarówno takie ćwiczenia, które izolują konkretne grupy mięśniowe, jak i te, które zmuszają do pracy więcej partii. Ćwiczenia z hantlami są łatwiejsze technicznie niż te z kettlebell. Podczas każdego ruchu musisz co prawda dbać o prawidłową postawę, nie zmieniasz jednak dynamicznie pozycji parę razy w ciągu kilkunastu sekund.

Wybierz hantle, jeśli…

  • chcesz wzmacniać poszczególne grupy mięśni, wykonując głównie klasyczne ćwiczenia izolowane,
  • chcesz mieć w domu sprzęt, który nie tylko jesteś w stanie schować w szufladzie, lecz również błyskawicznie możesz zmienić jego ciężar,
  • dopiero zaczynasz ćwiczyć i nie chcesz wykonywać skomplikowanych, kontuzjogennych ruchów,
  • wracasz do treningu po kontuzji.

Kuźnia Łódź Jak być na diecie w świeta

Z jednej strony nikt z nas nie chce odmówić sobie Świątecznych potraw, z drugiej jednak nie chcemy w trakcie tych 3 dni zaprzepaścić wszystkiego, co osiągnęliśmy do tej pory. W tej sytuacji zachęcamy do umiaru i zdrowego podejścia. Dajcie sobie trochę luzu. Święta to magiczny czas, który ma miejsce tylko raz w Roku, a pamiętaj […]

Gi (kimono) do BJJ to wyjątkowy strój wyjściowy, zbroja o którą należy dbać aby posłużyła jak najdłużej! Obecnie na rynku są dostępne kimona o różnych parametrach i gramaturach, dlatego zawsze warto zapoznać się z instrukcją „obsługi” która znajduje się na metce.