fbpx

BAZA WIEDZY

Maciej Danielewicz

Kuźnia Łódź - Szybkie porady Maciej Danielewicz

Miary objętości treningowej

Dowiedz się jakie są miary objętości treningowej.

📌 ŁĄCZNY TONAŻ = seria * ciężar * powtórzenia

✅ZALETA: dokładność, precyzja, namacalna progresja.

📌 SERIE USTALONE- konkretna liczna serii roboczych do wykonania dla danego ćwiczenia.

✅ZALETA: dobry wyznacznik dla ludzi ze stażem treningowym, namacalna miara stymulacji, muszą być zachowane czynniki( czas pod napięciem, ciężar, czas przerwy).

📌 POWTÓRZENIA EFEKTYWNE- są to ostatnie powtórzenia, gdzie dochodzi do zwolnienia ruchu.

✅ZALETA: dobrze dobrany ciężar (65-80% 1RM) doprowadzi do dużej stymulacji włókien mięśniowych.


Rola Warzyw i Owoców w diecie - Marek Tkaczyk - Kuźnia Łódź

Zapewne każdy z Was słyszał twierdzenie że warzywa i owoce są zdrowe i powinniśmy je spożywać. Ale co takiego zawierają w sobie warzywa i owoce? Dlaczego powinniśmy je regularnie spożywać?  Czy, aby być zdrowym wystarczy po prostu włączyć do diety warzywa i owoce? Dziś przyjrzymy się temu zagadnieniu nieco bliżej.

Kuźnia Łódź - Marek Tkaczyk - Dlaczego fast foody są niezdrowe?

oody są nie zdrowe wie chyba każdy, ale czy każdy zna powody co czyni tą grupę żywnością niezdrową? Nie? W takim razie dziś o tym będziecie mogli przeczytać w tym artykule! 😀