BAZA WIEDZY

Maciej Danielewicz

Kuźnia Łódź - Szybkie porady Maciej Danielewicz

Miary objętości treningowej

Dowiedz się jakie są miary objętości treningowej.

📌 ŁĄCZNY TONAŻ = seria * ciężar * powtórzenia

✅ZALETA: dokładność, precyzja, namacalna progresja.

📌 SERIE USTALONE- konkretna liczna serii roboczych do wykonania dla danego ćwiczenia.

✅ZALETA: dobry wyznacznik dla ludzi ze stażem treningowym, namacalna miara stymulacji, muszą być zachowane czynniki( czas pod napięciem, ciężar, czas przerwy).

📌 POWTÓRZENIA EFEKTYWNE- są to ostatnie powtórzenia, gdzie dochodzi do zwolnienia ruchu.

✅ZALETA: dobrze dobrany ciężar (65-80% 1RM) doprowadzi do dużej stymulacji włókien mięśniowych.


Wracamy do tematu cukru. Tym razem przyjrzymy się mu w aspekcie odchudzania. Czy można spożywać cukier podczas stosowania diet odchudzających? Czy może on mieć jakiś dobroczynny wpływ? 🤔

Jak myślicie o czym będzie ten artykuł? Czy któryś z tych produktów będzie dobry, a któryś zły? 🤔 Zaraz się tego dowiecie!