BAZA WIEDZY

Marek Tkaczyk

Alkohol vs Odchudzanie

Jaki wpływ ma alkohol na odchudzanie?

Niestety, ale z bólem serca muszę to napisać… Alkohol odchudzaniu nie służy❗️

Dlaczego? 🤔

Dziś się tego dowiecie!

Alkohol, a konkretniej alkohol zwany etanolem jest dość popularnym produktem spożywczym. Znajdziemy go w piwie, wódce, winie, whisky i w każdym innym napoju z procentami. Jest to bez wątpienia bardzo ważny i pożądany kulturowo trunek! Jest obecny na każdej ważniejszej uroczystości i za jego pomocą są “oblewane” najważniejsze wydarzenia z naszego życia. Bez wątpienia – alkohol to element naszej kultury❗️

Ale jaki on konkretnie ma wpływ na nasze zdrowie? 🤔 No i przede wszystkim, jak wpływa na nasz organizm w procesie odchudzania?

❇️ ALKOHOL A KALORIE ❇️

Jak pewnie wiecie, kluczem udanego odchudzania jest deficyt kaloryczny. Bardzo ważny jest tutaj współczynnik CICO (Calories In vs Calories Out). To właśnie za jego sprawą możemy decydować czy będziemy chudnąć, utrzymywać aktualną masę ciała, czy będziemy tyć.

Dlaczego o tym mówię?

Ponieważ 1 gram czystego alkoholu to aż 7 kilokalorii ❗️

50 ml = kieliszek wódki = 110 kilokalorii ❗️

500 ml = słynna połówka = 1100 kilokalorii ❗️

Pijąc alkohol, nabijamy sporo zbędnych kalorii które nie dadzą nam nasycenia, a sprawią że nasz apetyt jeszcze wzrośnie…

Dlaczego?

❇️ ALKOHOL A INSULINA ❇️

Niestety, ale spożywając alkohol stymulujemy do wydzielania hormon insuliny. Insulina jest głównym hormonem odpowiadającym za “budowanie” w organizmie. Możemy budować dwie struktury – tłuszcz i mięśnie Z racji tego że alkohol działa wręcz degradująco na tkankę mięśniową, spożywając alkohol będziemy gromadzić energię w postaci tkanki tłuszczowej.

Królem wśród alkoholi odpowiedzialnym za gwałtowny wzrost insuliny jest PIWO❗️

Kolejnym ważnym aspektem jest fakt że spożywając alkohol często też towarzyszą nam tłuste potrawy co tylko potęguję ilość spożytych kalorii i wzmaga proces budowy tkanki tłuszczowej.

❇️ ALKOHOL A WARTOŚCI ODŻYWCZE ❇️

Niestety, ale alkohol nie ma żadnych wartości odżywczych❗️

❌Witamin brak, minerałów brak, aminokwasów brak, fitoskładników brak

❌ Czy zatem alkohol jest neutralny?

Nie❗️

Alkohol jest uznawany za substancję ANTYODŻYWCZĄ❗️ Jego spożycie nie dość że nie dostarcza nam cennych składników odżywczych to jeszcze obciąża pracę naszego organizmu, a w szczególności wątroby.

❇️ ALKOHOL A WĄTROBA ❇️

Głównym organem odpowiadającym za spalanie tkanki tłuszczowej jest wątroba. Niestety, spożywając alkohol, wątroba automatycznie przestaje spalać zbędną tkankę tłuszczową i przestawia się na walkę z trucizną, czyli alkoholem! Wątroba dopóki nie zmetabolizuje całości spożytego alkoholu, nie powróci do metabolizowania tkanki tłuszczowej.

Efekt? Pijąc nie chudniemy❗️

Nawet kiedy wątrobie uda się już uporać z alkoholem w organizmie, będzie ona potrzebować odpoczynku i regeneracji po trudnych wojażach ze szlachetnym trunkiem, także jej praca będzie mniej efektywna, co spowoduje że przez parę dni po spożyciu alkoholu proces odchudzania będzie spowolniony.

Zależy Ci na udanym procesie odchudzania?

Staraj się unikać alkoholu❗️

Oczywiście lampka wina wytrawnego do kolacji jeszcze nikomu nie zaszkodziła – pod warunkiem że lampka nie będzie wielkości butelki!

Jedz zdrowo – ŻYJ ZDROWO! 👊🏼😎


Tak moi drodzy, powyższe słowa są prawdą! 😱

Czy jest jakaś różnica między jedzeniem, a odżywianiem? Jeśli tak to jaka? 🤔 Dziś odpowiem Wam na powyższe pytania i przybliżę Wam definicję tych dwóch pojęć.

Ważne info.

Od Marca 2023 nastąpi zmiana cennika.

Kup karnet teraz i skorzystaj z niższych cen, gwarantowanych przez cały okres trwania umowy.