BAZA WIEDZY

Marek Tkaczyk

Pestki i Nasiona – Skarbnica Zdrowia

Dlaczego pestki i nasiona są tak cenne? Jakie dobroczynne działanie mogą wywierać na nasz organizm?

Czy w Waszej codziennej diecie goszczą pestki i nasiona? 🤔

Nie? 😱

Macie czego żałować!

Są to jedne z najzdrowszych produktów żywieniowych jakie mamy możliwość spożywać.

Dlaczego pestki i nasiona są tak cenne?

Jakie dobroczynne działanie mogą wywierać na nasz organizm?

Dziś poznacie odpowiedzi na powyższe pytania 🙂

Zacznijmy od pestek, a konkretniej…

PESTKI DYNI

Są to dosyć popularne pestki które możemy dostać praktycznie w każdym sklepie. Pestki dyni są świetnym źródłem nienasyconych kwasów tłuszczowych, czyli tych zdrowych tłuszczy których nasz organizm potrzebuje do funkcjonowania.

W pestkach dyni możemy też znaleźć naprawdę sporą ilość wartości odżywczych!

▪️ Znajdziemy tam witaminy: A, E, C, K oraz witaminy z grupy B.

▪️ Z minerałów: cynk, wapń, żelazo, magnez, fosfor i potas.

Pestki dyni mogą okazać się pomocne w walce z:

✅ NADCIŚNIENIEM

✅ WYSOKIM CHOLESTEROLEM

✅ MIAŻDŻYCĄ

✅ MIGRENĄ

✅ CUKRZYCĄ

✅ PASOŻYTAMI

Suszone pestki dyni w 100g zawierają aż 50g tłuszczu, co czyni je bardzo kalorycznymi.

100g suszonych pestek dyni to ponad 550 kcal‼️

NASIONA LNU

Któż z Was nie słyszał o siemieniu lnianym, a konkretniej o jego pozytywnym wpływie na układ pokarmowy?

Jest to jedno z najpopularniejszych nasion wykorzystywanych do leczenia dolegliwości jelitowych. Nasiona lnu często stosowane są jako domowy preparat kosmetyczny, ponieważ wykazuje pozytywne właściwości jeżeli chodzi o poprawę kondycji włosów i skóry.

Nasiona lnu zawierają bardzo zbliżone wartości odżywcze do pestek dyni, lecz ich głównym atutem jest bardzo duża zawartość błonnika rozpuszczalnego który jest podstawową pożywką dla naszej flory jelitowej. To właśnie dzięki tej substancji nasiona lnu są tak popularne w leczeniu dolegliwości bólowych naszych jelit! Ale to nie koniec dobroczynnych skutków ze spożywania siemienia lnianego!

Nasiona lnu świetnie sprawdzą się w walce z:

✅ REFLUKSEM

✅ ZGAGĄ

✅ ZAPARCIAMI

✅ BIEGUNKAMI

✅ WZDĘCIAMI

✅ WRZODÓW ŻOŁĄDKA

✅ OSTEOPOROZĄ

✅ ZABURZENIAMI HORMONALNYMI

✅ KASZLEM I BÓLEM GARDŁA

Jeżeli dokuczają Wam problemy z układem pokarmowym możecie śmiało włączyć nasiona lnu do swojej codziennej diety. Jeżeli chodzi o problemy biegunkowe tutaj sprawdzi się siemię lniane w czystej, niezmielonej postaci. Jeżeli towarzyszą Wam problemy zaparciowe to dużo lepszym wyborem w tym wypadku będzie zmielone siemię lniane.

NASIONA CHIA

Czyli inaczej szałwia hiszpańska – kolejna prawdziwa bomba odżywcza jeżeli chodzi o zawartość składników odżywczych.

▪️Nasiona chia zawierają minerały takie jak: żelazo, potas, magnez, cynk.

▪️Natomiast jeżeli chodzi o witaminy: A, C, E oraz witamin z grupy B.

Bardzo dużym atutem przemawiającym za spożywaniem nasion chia jest bardzo duża zawartość kwasów Omega 3 – a jest to jeden z najważniejszych składników odżywczych, którego niestety dostarczamy w naszych czasach stanowczo za mało!

Nasiona chia będą doskonałym sojusznikiem w walce z:

✅ CHOROBAMI UKŁADU KRĄŻENIA

✅ PROBLEMAMI Z KONCENTRACJĄ

✅ BÓLEM GŁOWY

✅ NADCIŚNIENIEM

✅ WYSOKIM CHOLESTEROLEM

✅ MIAŻDŻYCĄ

Będą one świetną alternatywą do przyrządzania zdrowych i smacznych deserów! 👌🏼😃

Jak widzicie dieta bogata w pestki i nasiona może być pomocna przy wielu różnych dolegliwościach i chorobach z jakimi dziś mierzy się nasze społeczeństwo.

Będą one świetnym dodatkiem do sałatek, surówek, deserów czy jako propozycja zdrowej i szybkiej przekąski w ciągu dnia.

Zadbajcie o to, aby w Waszej codziennej diecie znalazło się miejsce na te dobroczynne produkty!

Jedz zdrowo – ŻYJ ZDROWO! 💪🏼😎


Wracamy do tematu cukru. Tym razem przyjrzymy się mu w aspekcie odchudzania. Czy można spożywać cukier podczas stosowania diet odchudzających? Czy może on mieć jakiś dobroczynny wpływ? 🤔

Jak myślicie o czym będzie ten artykuł? Czy któryś z tych produktów będzie dobry, a któryś zły? 🤔 Zaraz się tego dowiecie!